تارنمای کیانی مِه ايرانيَت، رونوشتِ يك نام: شیوا نظر آهاری در ایذه تنها نیست
Loading...
~-.

۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

شیوا نظر آهاری در ایذه تنها نیست


یاران همه در خانه به زنجیر تکیدند
در میهن خود پای به تبعید کشیدند
بر دار اگر  نوبت اینان نرسیده
اینار به مهمانی خورشید رسیدند



درود 
یکی از جستارهایی که بر این بودم که  در باره اش چیزی بنویسم،"تبعید" شیوا نظرآهاری از مبارزین جنبش سبز و از شیرزنان ایران بود که امروز این هنگام به من دست داد تا هر چند کوتاه اما برای یاد آوری و یاری این گرام بانو سخنی رابا شما هم میهنان  بویژه مردم بزرگوار شهرستان ایذه در میان بگذارم.

کمیته گزارشگران حقوق بشر - شیوا نظر‌آهاری فعال حقوق بشر و عضو کمیته‌ی گزارشگران حقوق بشر، به ۷۶ ضربه شلاق، شش سال حبس همراه با تبعید به زندان ایذه محکوم شد.حکم صادره از سوی قاضی پیرعباسی در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شده است. شیوا نظر‌آهاری در تاریخ ۲۹ آذر ۸۸ زمانی که به همراه تعدادی از فعالین مدنی و حقوق بشری قصد شرکت در مراسم تدفین آیت الله منتظری را داشت بازداشت شد. وی سرانجام هفته‌ی گذشته و پس از نزدیک به یک سال بازداشت در زندان اوین با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
شیوا نظرآهاری به شهرستان ایذه یکی از شهرستان های  بختیاری نشین استان خوزستان "تبعید" شده است.تبعید دسته کمی اززندان ندارد ،براستی زندانی باگستره بزرگترو"شرایط" دشواربرای شیوادرنگرگرفته شده،چون به رفتارومنش بزرگوارانه مردم بختیاری آگاهی دارم از این روی نگرانی برای روش برخورد با شیوا را ندارم اما ازمردم خواهشمند هستم که نگذارند این بانو شرایط دوراز خانه را به گونه بدی سپری کند و هرگونه کمکی که گمان میکنند می توانند برای شیوا نظرآهاری داشته باشند از ایشاون دریغ نکنند تا شاید بشود همدردی یا بهتر است بگویم هبستگی خودمان را با شیوا نظرآهاری  بدینگونه نشان بدهیم .
وخواهش دیگری هم که از مردم ایذه دارم این است که بودن ایشان را به همه همشهری ها آگاهی رسانی کنند.
واما برای شیوا ...
شیوا جان همه ایران سرای من است
چه تهران باشد،چه کویر لوت وچه ایذه.....

شاد وسربلند باشید

share/bookmark