تارنمای کیانی مِه ايرانيَت، رونوشتِ يك نام: کاپیتلاسیون
Loading...
~-.

۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

کاپیتلاسیون

درود
همیشه به یاد میاورم آموزگار تاریخ دبیرستانمان را که با سربلندی در باره رد قانون کاپیتلاسیون بدست آقای خمینی سخن میگفت.
میگفت: "بچه ها به این میگن حس وطن دوستانه ما باید همیشه امام خمینی رو الگو قرار بدیم.الگویی که به ما نشون داد چه گونه ميبايست رودر روي زیاده خواهی و دست درازی دشمن به کشورمون ایستاد.
نمی دانم آموزگار تاریخمان کجاست ولی هر جا هست بسیار خواهان این هستم که از ایشان بپرسم که آیا امروز هم همان دیدگاه را در باره کاپیتلاسیون دارند!
در این چندروز بسیاربرآشفته بودم که قاتل دکتر بختیار را آزاد کردند، زخم چرکینی دوباره سر باز کرد و درد تازه ای جانم رادر برگرفت ،جمهوری اسلامی که میگفت " کلوتید ریس " جاسوسی از سوی کشور های بیگانه است ،در دادو ستدی با فرانسه او را با قاتل دکتر بختیار جابجا کرد اگر کلوتید ریس جاسوس بود چرا آزادش کردند؟اگربی گناه بود چرا دستگیرش کردند؟ و هزار پرسش دیگر،اما هنوزچند روز نگذشته بود که مادران سه شهروند آمریکایی به ایران آمدند تا با فرزندانشان در هتل استقلال دیدن کنند، فرزندانی که به جرم جاسوسی دستگیر شده بودند ،اکنون دریکی از بهترین هتل های تهران باید با مادرانشان دیدار کنند.
پرسشی پیش میآید که آیا بچه های ایرانی دربند جمهوری اسلامی میتوانند با خانواد ه هایشان در هتل استقلال یا در یک مهمانسرا یا در خود زندان دیدار داشته باشند...هنوز هم رخداد دستگیری ملوانان انگلیسی از یادمان نرفته است که به جرم دست اندازی به آبهای کشور دستگیر شدند و سپس با کت و شلوار و دست تکان دادن احمدی نژاد از کشور بیرون رفتند ...
ای کاش آموزگارمان را دوباره می دیدم.
شاد وسربلند باشید

share/bookmark